Geotechnika, geologia inżynierska i geologia środowiska
Budowy - to integralny element naszej pracy - w bardzo różnych lokalizacjach.
Na tym odcinku budowy autostrady A2 pracowaliśmy:
od węzła Wartkowice do węzła Emilia (rejon: Łódź - Ozorków).
Wykonywaliśmy badania geotechniczne w strefach występowania gruntów słabonośnych i nienośnych.
Nasze prace zaczęliśmy w zimie, na początku lutego.
Warunki terenowe, pora roku oraz tempo prac - wymagały dokładnych uzgodnień.
Na zdjęciu - uzgodnienia w terenie lokalizacji poszczególnych punktów badawczych.
Współpraca z firmą budującą ten odcinek autostrady przebiegała bardzo dobrze - właśnie dzięki inżynierom budowy.
Nasze prace zaczęliśmy w zimie, na początku lutego.
Na jednym z odcinków - przygotowania do wzmocnień podłoża przyczółka nowego mostu.
Sprzętu na poszczególnych odcinkach było bardzo dużo.
Wiele też można było się nauczyć, szczególnie o metodach wzmocnień gruntów słabonośnych.
Na zdjęciu: na jednym z odcinków - koło Wartkowic.
Jedną z metod wzmocnień gruntów słabonośnych zastosowaną przy budowie autostrady były betonowe pale prefabrykowane.
Dla pewnych warunków gruntowo-wodnych - jest to najlepsza metoda.
Na zdjęciu: prefabrykowane pale żelbetowe na składowisku roboczym - przygotowane do wbijania.
Pogoda stopniowo ulegała poprawie, wiosna była coraz bliżej. Drogi przejezdne, "Ducato" dowoził nas wszędzie w teren.
Na zdjęciu widać kolegów wykonujących badania mające na celu określenie grubości pokładu torfu.
Później w tych strefach będą wykonywane wzmocnienia gruntu. Metod wykonywania wzmocnień jest wiele, ale to już temat na inną okazję.
Na budowie - każdy miał swoje zadania.
My - idziemy na kolejny punkt badawczy, zaś po prawej - wibrator i urządzenie zasypowe do wykonywania pali żwirowych.
Wzmacnianie gruntu palami.
Palownica widoczna na pierwszym planie służy do wbijania pali prefabrykowanych.
Na budowie jednego z przepustów nad rzeką Bzurą - zima jeszcze się trzyma.
Budowa jednego z wiaduktów - rejon Wartkowic.
Wiadukt nad autostradą - w trakcie realizacji - bliżej Wartkowic i bliżej rzeki Ner.
Ten sam wiadukt nad autostradą - po zakończeniu.
A my - mogliśmy sobie pogratulować pracy !